Konferensrum och konferenslokaler nära Chalmers i Göteborg

Behöver ni en lokal för styrelsemöte, kundmöte eller intervjuer? Boka konferensrum nära Chalmers i Göteborg enkelt och snabbt med TimeToMeet. Chalmers tekniska högskola grundades redan 1829 och tillhör en av Sveriges mest etablerade högskolor. Här utbildas studenter till Arkitekter, Civilingenjörer samt i Sjöfart och logistik. Chalmers är en del av Göteborgs Universitet. Hyr lokaler för dagskonferenser smidigt online med ett klick bort. Jämför priser och tillgänglighet direkt. Skräddarsy mat, dryck och möblering samtidigt som du slutför bokningen på några få minuter. Bekräftelse skickas till dig direkt på mail. De mesta av teknisk utrustning ingår när du bokar via TimeToMeet som exempelvis; anteckningsmaterial, blädderblock, TV-skärm, projektorduk, whiteboard och WIFI. TimeToMeet erbjuder företagslokaler i bästa läge i vårt land. Attraktiva lokaler leder till kreativa beslut.

Konferensrum och konferenslokaler nära Chalmers i Göteborg

Sortera:
Alla priser exkl. moms

Auktionsverket Kulturarena

Tredje Långgatan 9, 1

1892 byggdes Auktionsverket på Tredje Långgatan i centrala Göteborg. 2014 totalrenoverades lokalerna i modern sekelskiftsanda. Idag är dessa historiska salonger en eventarena för publika och privata tillställningar. Med vår långa erfarenhet tillsammans med vår personalstyrka kan vi erbjuda en unik upplevelse för alla gäster och tillfällen. På Auktionsverket Kulturarena har vi skapat en mötesplats för alla typer av evenemang. Allt från konferenser, möten, lanseringar, mässor, middagar och fester till bröllop, filminspelningar och festivaler. Helt utefter våra kunders önskemål skräddarsyr vi evenemangen tillsammans med våra lyhörda projektledare. Vi tar hand om dig och ditt företag för att ni ska få den absolut bäst upplevelsen. Vi har tidigare lång erfarenhet av konferenser, utställningar, produktlanseringar, mässor, bolagsstämmor, team building-evenemang, utbildningar, galamiddagar och mycket mycket mer. Oberoende av hur stort ditt bolag är så har vi något för alla.

0 rum tillgängliga

Pris från

2000 kr

Boka

CONVENDUM Kungsportsavenyen 21

Kungsportsavenyn 21, 1

Årets Avenyföretag 2019 och vinnare av Bästa dagkonferensanläggning på SSQ Service Award 2018 & 2019! Varmt välkomna till CONVENDUMs nyöppnade Coworking/ Conference center som du hittar mitt på Avenyn med stans absolut bästa adress. Här har ni närhet till trevliga restauranger, shopping, flygbussar och centralstationen. Vi erbjuder ett tiotal toppmoderna mötes- och konferensrum i olika storlekar. Vi har allt från mötesrum för 2-4 personer upp till 150 personer i vår vackra lounge där vi anordnar olika events, mingel och utställningar. Våra konferensvärdar ger våra gäster förstklassig service och en upplevelse utöver det vanliga. Miljön är professionell, internationell och håller en mycket hög standard. CONVENDUM erbjuder många olika kringtjänster, så som flertalet konferenspaket, förtäring och annan conciergeservice. CONVENDUM är den helt rätta platsen att vara på om du vill träffa intressanta människor och knyta nya relationer. Vi erbjuder även permanenta arbetsplatser för företag som vill sitta i en kreativ och inspirerande miljö. Vår stora takterrass lyfter dig till nya höjder. Även här kan det hållas mingel & events helt efter era önskemål. Vi anstränger oss alltid det lilla extra för att våra gäster ska få ut så mycket som möjligt av sina möten och lämna oss med ett leende på läpparna. Vänligen notera att vid bokningar med genomförande efter kl 17:00 på vardagar samt lördagar och söndagar tillämpas andra priser för lokaler. Vid bokningar som inkommer efter kl. 17:00 dagen före bokat möte förbehåller sig CONVENDUM rätten att inte kunna garantera eventuell förtäring eller det specifika rummet, men att i dessa fall ta fram en likvärdig lösning. Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och säkerställer att ni som kunder skall känna er säkra när ni har era möten hos oss.

7 rum tillgängliga

Pris från

2600 kr

Boka

Flora Workspace (Göteborg)

Grönsakstorget 2, 1

Flora Workspace är en dynamisk och inspirerande plats för jobb och möten, tillgänglig för alla som då och då behöver en arbetsplats i centrala Göteborg. Här samlas entreprenörer, frilansare och andra. Hos oss är det fingertoppskänsla som gäller, och alla våra eventlokaler skiljer sig åt både vad gäller storlek och inredning. Kontakta oss och boka in ett besök, så kikar vi tillsammans på vad som passar och hur vi bäst förverkligar dina idéer. Vi är bra på att hitta smarta lösningar, och vägg i vägg har vi dessutom Hotel Flora med hotellrum, restaurangkök och full concierge-service. Hos oss är ingenting omöjligt!

6 rum tillgängliga

Pris från

1500 kr

Boka

Hotel Lorensberg Konferens

Berzeliigatan 15, 1

Hotel Lorensberg är ett modernt konferenshotell i centrala Göteborg som kan erbjuda två ljusa och fräscha mötesrum. Närheten till mässområdet och den personliga atmosfären gör Hotel Lorensberg till ett perfekt alternativ för mindre konferenser. Våra konferensrum ligger på entréplan och har en fin utsikt mot Berzeliigatan. Mötesrummen delar en gemensam konferensfoajé, där vi kan duka upp kaffe och té med smörgås eller hembakt kaka. Konferensgäster har även tillgång till våra gemensamma utrymmen, som glasverandan och den trevliga innergården samt den välkomnande hotellobbyn. Lunch kan bokas på den omtyckta restaurangen Berzelius Bar & Matsal, som ligger ett stenkast från hotellet. Om ni har särskilda önskemål, kan vi självklart boka lunch och/eller middag på andra restauranger. Vi kommer gärna med förslag på aktiviteter i samband med konferensen och hjälper er att boka dessa. WiFi finns tillgängligt i hela hotellet.

2 rum tillgängliga

Pris från

1200 kr

Boka

Hotell Onyxen

Sten Sturegatan 23, 1

Här finns allt ni kan tänkas behöva för er konferens/event. Det är gott om utrymme på 150 kvm, soffor, sittgrupper och tillgång till möblerad takterass. I Hotell Onyxens taksvit får du en känsla av lyxig avskildhet men ändå supercentralt läge precis över gatan från Svenska mässan. Sviten är perfekt för vilket evenemang du än planerar, vare sig det är konferens, styrelsemöte, presentation, events/fest, middag, mingel eller produkt- och klädvisningar. Här finns fri tillgång till Nespresso kaffemaskin och det ingår alltid frukt, vatten och godis. Vi kan självklart ordna med fika och lunch kan serveras på bottenplan i vår italienska restaurang 'Trattoria at Hotel'. Planerar du en middag kan vi förse er med privat kock och serveringspersonal på plats i sviten. Sviten är belägen högst upp på sjätte våningen och ni har även tillgång till bastu och en möblerad takterass. Konferenslokalens faciliteter: 65" LCD Monitor, högtalare med trådlöst headset, whiteboard, blädderblock, anteckningsmaterial, pennor.

0 rum tillgängliga

Pris från

1800 kr

Boka