Pressmeddelande. Fri att publicera
2018-03-10

TimeToMeet har siktet inställt på miljardbranschen

Mötesindustrin är i stor förändring och fler aktörer börjar förstå vad det är som håller på att ske. TimeToMeet var tidigt ute med att erbjuda onlinebokning av möteslokaler och bolaget tar nu in kapital för att öka tillväxttakten ytterligare.

TimeToMeet är tjänsten för att söka, jämföra och boka möteslokaler online, med bekräftelse i realtid. Nu tar bolaget in 1 miljon kronor från externa investerare för att stärka teamet och öka tillväxttakten.

Vi befinner oss just nu i ett väldigt spännande skede med en mångmiljardbransch som håller på att flyttas online. Med lansering för drygt ett år sedan är vår tajming helt perfekt och vi anställer nu för att kunna fortsätta växa, förklarar Anders Österlin, VD på TimeToMeet.

Flera aktörer som arbetar för att digitalisera mötesbranschen ser samma trend. Antalet bokningar som görs online ökar, samtidigt som även bokningarnas storlek ökar. Hos TimeToMeet ser man att den genomsnittliga storleken på de möten som bokas online har tredubblats på bara ett år.

Även bland anläggningarna finns en helt annan medvetenhet idag jämfört med bara något år tillbaka. Nu har digitaliseringen verkligen kommit ikapp och de flesta är eniga om att onlinebokning är den självklara vägen framåt.

Möjligheten att boka online är viktig för gästerna och tillsammans med TimeToMeet kan vi nu erbjuda snabba och enkla bokningar. Förfrågningar från traditionella bokningsbolag kräver mycket tid i förhållande till affärsnyttan. Vi agerar i servicebranschen och nu kan vi lägga tiden på att ta hand om våra gäster istället, berättar Oscar Limbäck, Chief Strategy Officer på Convendum.

Branschen är dock fortfarande spretig. Vissa bokningar görs över telefon, mail eller webbformulär, medan andra sker via externa bokningskanaler. De flesta aktörerna i branschen erbjuder idag bokningsförfrågan, där anläggningen bekräftar eller avböjer bokningen inom 24 timmar. TimeToMeet sticker ut i mängden och erbjuder onlinebokning i realtid, där gästen får en bekräftelse direkt när bokningen görs – på samma sätt som när man bokar hotellrum hos en Online Travel Agency.

De flesta som har behov av ett konferensrum är inte intresserade av att vänta på ett svar, utan vill ha bokningen löst direkt. Vårt fokus är att skapa en så snabb och smidig bokning som möjligt för gästen och då är en omgående bekräftelse en viktig del, säger TimeToMeets VD Anders Österlin.

För vidare information, vänligen kontakta:
Anders Österlin
anders.osterlin@timetomeet.se