Pressmeddelande. Fri att publicera
2016-09-13

TimeToMeet ändrar spelreglerna i mötesindustrin

På sajten timetomeet.se kan konferensbokaren snabbt söka, jämföra och boka konferensrum med tillval direkt online.
– Flyg, tåg eller hotell är det självklart att boka online i realtid idag. Men inte din konferens. Det ändrar vi på med TimeToMeet.

Anders Österlin, VD för det nya företaget TimeToMeet, menar att deras erbjudande är lika enkelt som självklart.
– Vi är ensamma om att erbjuda onlinebokning speciellt anpassad för dagkonferenser, där man smidigt bokar både lokal, mat och dryck, sittning och teknik. Bokaren får en tydlig översikt av valmöjligheter och ser i realtid både pris och tillgänglighet.

Fördelarna för konferensanläggningar och hotell är också uppenbara. De får en ny försäljningskanal samtidigt som bokningsprocessen förenklas. Dessutom blir det enklare för deras kunder.
– Vi vill gärna hänga med i teknikutvecklingen. TimeToMeet är ett bra komplement till de traditionella sätten att boka möten, säger Chris Jolly, Sales Manager på Ligula Hospitality Group.

Onlinebokning av hotell har funnits i mer än 15 år. Att mötesindustrin ännu inte lyckats beror på de unika och ibland komplexa behov som finns. I teamet bakom TimeToMeet har man kombinerat erfarenheter från mötesbranschen med expertkunskap från onlinebokning av hotell. Henrik Svensson har 14 år i branschen genom Inspiro, MCI och Kongress.se, medan Fredrik Jansson, grundare av HotelSpecials.se, har stor expertis av att lyckas digitalt.
– I dagsläget finns vår tjänst i Stockholm och Göteborg. Med tanke på de stora fördelarna, den enkla affärsmodellen och att Sverige har en stark mötesindustri, ser jag en stor tillväxtpotential, avslutar Anders Österlin.

För vidare information, vänligen kontakta:
Anders Österlin
anders.osterlin@timetomeet.se