FAQ

Om TimeToMeet

Vad är TimeToMeet?
TimeToMeet är en onlinetjänst för att snabbt och lätt boka möteslokaler och konferensrum direkt online. På sajten är anläggningar som erbjuder möteslokaler samlade, exempelvis hotell, konferensanläggningar, herrgårdar och kulturanläggningar. Bokaren kan lätt söka och jämföra anläggningar, välja lokal med tillval, och få omgående bekräftelse på slutförd bokning.

Vilka ligger bakom företaget?
För att läsa mer om TimeToMeet, klicka här.

Bokare

Vad är skillnaden på förfrågan och onlinebokning?
När bokaren skickar en förfrågan innebär det en fråga om pris och tillgänglighet för en viss typ av möte, som anläggningen specificerar i en offert, per mail eller över telefon. En förfrågan sker normalt till flera anläggningar parallellt och kan ofta innebära en omständlig och tidkrävande bokningsprocess, med flera manuella steg i form av exempelvis offerter, preliminärbokningar och uppföljningar innan du får en slutlig bekräftelse.
Vid onlinebokning får bokaren en tydlig översikt av valmöjligheter och ser i realtid både pris och tillgänglighet. Du slipper de onödiga mellanstegen och får istället direkt en bekräftelse på din färdiga bokning. Det ger mer tid över till planering och förberedelse av mötet, där dialog med anläggningen sker efter dina behov.

Hur vet jag att bokningen är bekräftad?
Direkt efter slutförd bokning skickas det en bokningsbekräftelse till den e-post du angivit, med en specifikation över vald möteslokal, tid, eventuella tillval, angivet faktureringsunderlag samt kontaktuppgifter till anläggningen.

Hur går betalningen till?
Betalning sker direkt till anläggningen, enligt anläggningens befintliga rutiner. När du bokar lokal via TimeToMeet anger du fakturauppgifter, vilket fungerar som underlag för anläggningen.

Hur fungerar avbokning?
Eventuell avbokning sker direkt till anläggningen. När du bokar möteslokal godkänner du anläggningens avbokningsvillkor, vilka framgår på anläggningens sida på TimeToMeet. Där kan du läsa mer specifikt vilka villkor som gäller vid ändring eller avbokning.

Finns TimeToMeet i hela Sverige?
I dagsläget finns TimeToMeet i Sveriges två största städer, Stockholm och Göteborg.

Vid problem med webbsidan, vart vänder jag mig då?
Vid problem med webbsidan ringer du TimeToMeets support på telefon 010 - 410 79 00, eller mailar din fråga till support@timetomeet.se.

Vad finns det för tillval i samband med bokning av lokal?
För att förenkla din bokningsprocess är det möjligt att välja förtäring, sittning och teknisk utrustning i samband med din bokning på TimeToMeet. Tillvalen kan variera mellan anläggningarna, beroende på utbud.

Kostar det något för mig som bokar?
Nej. Användande och bokning via webbplatsen är helt avgiftsfri för dig som kund, vilket innebär att vi får ersättning av anläggningen för den förmedlade bokningen vi tillhandahåller dem. Det är dessutom alltid samma pris eller billigare på TimeToMeet jämfört med övriga kanaler.

Jag har en fråga som inte finns med här, hur gör jag då?
Hör av dig till vår support på telefon 010 - 410 79 00, eller skicka ett mail till support@timetomeet.se så hjälper vi dig! Vi jobbar hårt för att din användarupplevelse ska vara så bra som möjligt, så har du frågor, idéer eller synpunkter lyssnar vi gärna.

Anläggning

Varför ska vår anläggning vara med på TimeToMeet?
För att ni ska öka er beläggning med en ny försäljningskanal, stärka ert varumärke med ökad exponering mot konferensköpare och samtidigt förenkla bokningsprocessen för både er och era kunder. Klicka här för att läsa hur!

Vad kostar det att vara med på TimeToMeet?
TimeToMeet har inga fasta avgifter, ingen bindningstid och det kostar inget att publicera anläggningar och rum på sidan. Vi tar enbart ut en provision vid genomförda bokningar. Hör av dig så berättar vi mer.

Hur går man tillväga för att ansluta sig?
Slå oss en signal på telefon 010 - 410 79 00 eller skicka ett mail till info@timetomeet.se så hjälper vi er att smidigt komma igång! Vi tillhandahåller även kostnadsfri utbildning, så att ni har full koll på er nya försäljningskanal.